از سرتاسر اینترنت

۲ مطلب در خرداد ۱۳۹۹ ثبت شده است

مجازی سازی چیست؟

به طور خلاصه استفاده از سخت افزار و منابع سخت افزاری شامل حافظه، پردازنده، دیسک، کارت شبکه و ... در یک سیستم کامپیوتری برای راه اندازی و استفاده (میزبانی) بیش از یک سیستم عامل به صورت همزمان را مجازی سازی می نامیم.
با این تعریف سیستمهایی که داری بوت دو یا چند گانه هستند و در هنگام بوت شدن یک سیستم عامل انتخاب شده و کنترل سخت افزار را بر عهده می گیرد در حیطه مجازی سازی قرار نمی گیرند.

 

روش های انجام مجازی سازی:

مجازی سازی به طور کلی به دو روش انجام می شود:

روش نوع یک

 

Type1 نوع یک و حرفه ای آن اصطلاحا به آن baremetal hypervisor نیز می گویند :

شامل استفاده از یک سیستم عامل مخصوص مجازی سازی در سرور فیزیکی (Host) و در اختیار گرفتن منابع اصلی مثل رم ، پردازنده و دیسک در سیستم میزبان و واگذاری و مدیریت منابع بین سیستم عاملهایی که به عنوان مهمان (Guest) نصب می شوند، در این نوع مجازی سازی به سیستم عامل میزبان که وظیفه کنترل و تقسیم I/O و منابع اصلی سرور بین سیستم عاملها را دارد هایپروایزر (هایپرویزور hypervisor) گویند.

 

نوع دوم


Type2 یا نوع دوم جنبه آزمایشگاهی و کاربردهای خانگی دارد
در این نوع مجازی سازی یک نرم افزار که نصب و کاربرد بسیار آسانی دارد با چند مرحله next در سیستم عامل ما نصب می شود و مثل هر برنامه کاربردی دیگر یا Application در سیستم عامل اولیه نصب می شود و امکان ایجاد ماشین مجازی یا سیستم عامل دیگری در لپ تاپ و کامپیوتر شخصی را به ما می دهد. از جمله معروفترین نمونه های این نوع می توان به VMWare Workstation و Virtual Box اشاره نمود.

ماشنهای مجازی نوع یک خود به دو نوع تقسیم می شوند. هایپروایزرهایی که اجازه استفاده از منابع بین سیستم عاملهای میهمان به صورت اشتراکی میدهند مثل OpenVZ
و دسته دیگر هایپرویزورهایی که به هر سیستم عامل مهمان مقدار مشخص شده منابع سخت افزاری را واگذار می کنند و در صورت پر شدن منابع هر میهمان، میهمان دیگری دچار مشکل نمی شود. این نوع مجازی در اجاره سرورهای مجازی VPS - VDS برای اجاره کنننده بسیار اهمیت دارد زیرا مطمئن خواهد بود مقدار حافطه یا پرازنده مورد نظر کاملا اختصاصی است.


از جمله هایپرویزورهایی که از این دسته هستند vmWare ESXi ، Ms HyperV و Cytrix Xen می باشند.

 

انواع مجازی سازی

مجازی سازی انواع متفاوتی دارد که در ادامه به آن اشاره می کنیم:

 

مجازی سازی سرور

مجازی سازی دسکتاپ

مجازی سازی شبکه

مجازی سازی برنامه

مجازی سازی ذخیره ساز (استوریج)

و...

 

در ادامه به معرفی هرکدام از انواع مجازی سازی نیز خواهیم پرداخت

 

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
شهاب نادری

گیم تایم WOW

برای بازی کردن World of Warcraft شما نیاز به خرید گیم تایم Wow دارید.

کد ارسال شده Game Time بلیزارد یا همان گیم تایم بلیزارد میباشد با وارد کردن این کد در قسمت redeem code اکانت بلیزارد یا world of warcraft خود آنرا شارژ کنید.

توجه داشته باشید برای بازی World Of Warcraft لازم است اکانت wow را با استفاده از گیم تایم ماهانه شارژ نمایید. شرکت بلیزارد برای جذب مشتری به شما اکانت wow رایگان هدیه میدهد. با استفاده از این اکانت world of warcraft رایگان شما میتوانید از level 1 تا 20 بدون پرداخت هزینه بازی کنید.

این اکانت بلیزارد رایگان به شما این امکان را می دهد که تجربه بازی world of warcraft را داشته باشید. تا اگر از بازی ورلد آف وارکرفت لذت بردید با خرید بازی ورد آف وارکرفت یا خرید اکانت Wow به جمع بازیکنان بلیزارد بپیوندید. بازی world of warcraft پر طرفدارترین بازی گروهی آنلاین از شرکت بلیزارد می باشد.
 

بعد از خرید یک کد 16 رقمی در اختیار شما قرار خواهد گرفت که در ادامه راه های استفاده از آن  را به شما کاربران گرامی آموزش خواهیم داد .

استفاده از گیم تایم از طریق کلاینت بتل نت

اگر از طریق کلاینت بتل نت (Battle.net) به بازی دسترسی دارید به راحتی می‌توانید با کلیک بر روی نام کاربری خودتان در منوی بالا سمت چپ و سپس با کلیک بر روی گزینه Redeem a code  وارد صفحه وارد کردن کد شوید.

 

در این مرحله با قرار دادن کد 16 رقمی که در اختیار دارید در کادر مشخص آن ، Game Time خود را استفاده خواهید کرد و اکانت تان شارژ می‌شود.

 

 از طریق سایت Battle.net

راه دوم برای استفاده از Game Time از طریق سایت Battle.net  است.

برای استفاده از این روش ابتدا باید بعد از وارد شدن به سایت بتل نت از منوی Log in  وارد حساب کاربری خودتان شوید.سپس بعد از ورود از منوی بالا سمت راست گزینه ی Account Setting را انتخاب کنید .

 

در ادامه از لیست موارد سمت چپ مورد اول به نام  Account Overview را انتخاب کنید و در صفحه جدیدی که باز شد در کادر Redeem a code  کد 16 رقمی خود را وارد کرده و از آن استفاده کنید و از بازی های حساب کاربری خود لذت ببرید .

 

لازم به ذکر است که تمام مراحل بالا برای تمامی گیم تایم های 30 روزه ، 60 روزه و 90 روزه کاربرد دارند و با هم هیچ تفاوتی ندارند .

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
شهاب نادری